Mindful walk

In zeewolde

Combinatie van Mindfulness, Ademhalingstechnieken met als resultaat MINDER STRESS en MEER ENERGIE.Wandelen alleen doet al heel veel voor je gezondheid maar met deze cursus brengen we de aandacht naar het huidige moment en vooral naar het lichaam en de adem. Hierdoor wordt je je bewuster van je gevoelswereld. Bewustzijn groeit als we beter leren voelen en beter gaan ademen. Het resultaat is meer rust en energie. Een wandel cursus waarbij je steeds meer in contact komt met je Hart en dus kunt genieten van alles om je heen. De tools en technieken die we oefenen kun je direct toepassen in je leven en je zult ook direct de effecten gaan ervaren.

5 weekse cursus:

De 5 trainingsdagen zullen allen verschillend zijn. Elke week zullen we een ander thema bespreken waar de oefeningen op afgestemd zijn. Inhoud van een dag kan INVOUWEN bestaan uit een warming-up, core stability oefeningen en yoga. Verschillende wandel tempo’s en oefeningen die je bewust maken van je lichaam. Na elke trainingsdag zul je van mij een mail krijgen met extra uitleg over het besproken thema en de oefeningen. Je kunt dan thuis verder oefenen en inlezen.

Wandelen met als resultaat ENERGIE.

Na de 5 weken is het niet afgelopen. Je hebt de mogelijkheid je elke maand op te geven voor de opfris mindful wandeling. Waarin we de ademhaling weer onder de aandacht brengen en mindfulness herhalen. Dit om de focus te behouden. Blijven oefenen is belangrijk om het contact met je lichaam te behouden en te verdiepen.

De cursuskosten bedragen € 95,– voor 5 bijeenkomsten van 1,5 uur. Voor een individuele cursus geldt een ander tarief. De maandelijkse opfris wandelingen na de cursus kosten per keer € 15,00 los. Maar je kunt ook een kaart kopen van 5 wandelingen. Deze kost € 70,00 en is 1 jaar geldig.

Mindful walk Cursus

Bestaat uit drie onderdelen

Mindfulness is het bewust aandacht brengen naar de huidige ervaring met een open en niet-kritische blik. Mindful Walk laat je kennis maken met je eigen lichaam en alles wat daarbinnen gevoelt en waargenomen kan worden. Jij wordt je bewust van jezelf en je loophouding en de kracht en energie in je lichaam. Door meer in het ‘hier en nu’ te lopen maak je je hoofd leeg en geniet je meer van het moment.

Ademhalingstechnieken De ademhalingstechnieken passen we toe om het maximale rendement uit je ademhaling te halen. Veel mensen ademen verkeerd waardoor je veel te veel energie verbruikt. Binnen Mindful walk gebruiken we de neusademhaling (Buteyko methode). Hoe langzamer en hoe minder je in ademt, hoe meer zuurstof en hoe minder melkzuur je in je lichaamscellen hebt en ook des te lager je hartslag zal zijn. Ademhalen via de neus is een stuk voordeliger en gezonder dan ademhalen via de mond.

Wandelen Regelmatig bewegen helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen, of reeds aanwezige klachten te verminderen. Naast de positieve fysieke effecten van wandelen breng je tijdens een mindful wandeling o.a. je focus naar het bewegen van je hele lijf, voelen van je hartslag en de ademhaling. Samen met de juiste mindset kun je volop in het hier en nu zijn en heeft op deze manier wandelen effect op lichaam en geest.

  • 5 bijeenkomsten
  • 1,5 uur cursus
mindfulwalk in zeewolde

Data en Aanmelden Cursus 2019

Zit er GEEN datum voor je bij? Maar je wil wel graag deelnemen aan deze cursus? Vul dan het aanmeld formulier via onderstaande button in en geef bij opmerkingen aan dat je graag op de hoogte gehouden wilt worden van andere datums. Ik zal dan z.s.m. contact met je opnemen.

Zit er WEL een datum voor je bij? Super!! 🙂 meld je dan aan via onderstaande button. Geef aan welke startdatum je wilt starten en ik zal contact met je opnemen.