Mindful walk Cursus

Combinatie van Mindfulness, Ademhalingstechnieken en Wandelen met als resultaat MINDER STRESS en MEER ENERGIE.

Mindfulness is het bewust aandacht brengen naar de huidige ervaring met een open en niet-kritische blik. Mindful Walk laat je kennis maken met de verschillende facetten van het wandelen en leert jou te luisteren naar je eigen lichaam. Jij wordt je bewust van je eigen loophouding, je aandacht bij het lopen en de kracht en energie in je lichaam. Door meer in het 'hier en nu' te lopen maak je je hoofd leeg en geniet je meer van het moment.

Ademhalingstechnieken passen we toe om het maximale rendement uit je ademhaling te halen. Veel lopers/hardlopers ademen verkeerd waardoor je veel te veel energie verbruikt. Binnen Mindful walk gebruiken we de neusademhaling. Hoe langzamer en hoe minder je in ademt, hoe meer zuurstof en hoe minder melkzuur je in je lichaamscellen hebt en ook des te lager je hartslag zal zijn. Ademhalen via de neus is een stuk voordeliger en gezonder dan ademhalen via de mond.

Wandelen heeft positieve effecten op vrijwel alle orgaansystemen in het lichaam. Regelmatig sporten helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen, of reeds aanwezige klachten te verminderen. Veel mensen leggen zich echter teveel prestatiedoelen op. Mindful Walk leert je hoe je volop van het lopen en de omgeving kunt genieten. Samen met de juiste ademhaling en mindset volop in het hier en nu kunt zijn

Mindful walk is powered by www.Mindfulrun.nl

Inhoud 5 weekse cursus:

De cursus van Mindful Walk heeft als doel om jou in beweging te brengen en je bewust te maken van het nut van effectief ademhalen en zo meer connectie te maken met het voelen van je lichaam. Met als uiteindelijk het belangrijkste resultaat: "MEER ENERGIE".

Wil je graag in beweging komen en tegelijkertijd je zelfkennis vergroten? Heb je behoefte aan meer energie en minder stress dan is deze cursus absoluut iets voor jou. Iedere week zal er een ander thema besproken worden. De tools die je aangereikt krijgt in deze 5 weken kun je direct toepassen in je dagelijkse bezigheden.

Mindful Walking Cursus

Dit is een voorbeeld van een dag. Elke week bespreken we een nieuw thema.

  • 09:30 uur: Start cursus rustig wandelen of andere opwarmende oefeningen
  • 09:45 uur: Ademhalingstechnieken, Yoga en Core Stability oefeningen
  • 10:00 uur: Lichaamshouding, wandelen als beleving, beter leren voelen
  • 10:20 uur: Kern specifiek gericht op diverse ademhalingstechnieken
  • 10:45 uur: Cooling down en Body-Scan
  • 11:00 uur: Einde training
Menu
Top